قانون پیش فروش ساختمان از ۶ تیر ۱۳۹۴ در دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور اجرایی شد

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران :

قانون پیش فروش ساختمان از ۶ تیر ۱۳۹۴ در دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور اجرایی شد

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران از اجرایی شدن قانون پیش فروش ساختمان در دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور خبر داد و گفت: با تنظیم قانون پیش فروش ساختمان از هر گونه کلاه‌برداری، جعل اسناد، فروش معاملات معارض جلوگیری می‌شود.

محمد رضا دشتی اردکانی در گفت وگو با خبر گزاری میزان، از اجرایی شدن قانون پیش فروش ساختمان در دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور خبر داد، گفت: قانون پیش فروش ساختمان در سال ۱۳۸۹ در مجلس شورای اسلامی تصویب و آیین‌نامه اجرائی آن در تیر ماه ۹۳ ابلاغ شد و  به مناسبت هفته قوه قضائیه این قانون از امروز ششم تیر ماه اجرائی می‌شود.

وی ادامه داد: قرارداد پیش فروش ساختمان در سامانه ثبت الکترونیک اسناد بارگذاری شده و مردم می توانند با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی، سند پیش فروش ساختمان را به صورت رسمی در این دفاتر تنظیم کنند.

دشتی اردکانی در ارتباط مزایای این قانون گفت: با تنظیم قانون پیش فروش ساختمان از هر گونه کلاه برداری، جعل اسناد، فروش معاملات معارض جلوگیری می‌شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با بیان اینکه پیش از اجرائی شدن این قانون پیش فروش‌های ساختمان‌های در حال ساخت بدون سند و بدون ثبت در دفاتر اسناد رسمی نقل و انتقال می‌شد افزود: با اجرائی شدن قانون پیش فروش ساختمان افراد با اطمینان خاطر و با احراز مالکیت اقدام به پیش خرید می‌کنند.

دشتی اردکانی در پایان خاطر نشان کرد: مدارک مورد نیاز برای تنظیم سند پیش‌فروش ساختمان، شناسنامه فنی ساختمان، پروانه ساخت، استعلام ثبت از ادارات، ثبت بیمه‌نامه و سند مالکیت  است.

قانون پیش ‌فروش ساختمان مصوب ۱۳۸۹

آیین نامۀ اجرایی قانون پیش فروش ساختمان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا