قانون تسری مواد ۷۹ و ۸۳ قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

قانون تسری مواد ۷۹ و ۸۳ قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

مصوب ۱۳۹۴/۰۹/۱۶

ماده واحده ـ از تاریخ لازم‌‌الاجراء شدن این قانون، احکام موضوع مواد (۷۹) و (۸۳) قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۲۰/۱۲/۱۳۸۲ به‌کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تسری می‌یابد.

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز دوشنبه مورخ شانزدهم آذرماه یکهزار و سیصد و نود و چهار مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۲۵/۹/۱۳۹۴ به تأیید شورای نگهبان رسید.

‌از قانون استخدام نیروی انتظامی مصوب ۱۳۸۲ با اصلاحات بعدی:

ماده ۷۵ – دانش‌آموختگان دوره کاردانی دانشکده‌های علوم و فنون انتظامی به‌درجه ستوان سومی و در نهایت به درجه سرهنگی خواهند رسید.
‌تبصره – در موارد استثنایی به پیشنهاد فرمانده نیروی انتظامی و تصویب فرماندهی‌کل قوا، درجه سرتیپ دومی پس از طی حداقل مدت توقف در درجه سرهنگی به صورت‌درجه تشویقی به آنان اعطاء می‌گردد.

‌ماده ۷۶ – دانش‌آموختگان دوره کارشناسی دانشکده‌های علوم و فنون انتظامی به‌درجه ستوان دومی نائل می‌گردند.
تبصره – نیل به درجه سرتیپی و بالاتر منوط به طی دوره فرماندهی و مدیریت عالی‌انتظامی یا دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و یا بالاتر مورد نیاز و قابل قبول‌نیروی انتظامی خواهد بود.

ماده ۷۸ – وضعیت ترفیعات کارکنان انتظامی دانش‌آموخته مدارس و مؤسسات‌آموزش عالی و دانشگاهها پس از استخدام و طی دوره آموزش انتظامی، حسب مورد تابع‌مقررات مندرج در مواد (۷۵) و (۷۶) این قانون خواهد بود.
تبصره ۱ – دارندگان مدارک بالاتر از کارشناسی و معادل آن در ازاء هر سال تحصیل‌بالاتر از دو سال ارشدیت نسبت به دارندگان مدرک کارشناسی و در ازاء هر چهار سال‌ارشدیت از یک درجه بالاتر برخوردار می‌گردند.
تبصره ۲ – سالهای قابل احتساب موضوع تبصره فوق برابر حداقل زمان تعیین شده‌توسط وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در‌هر یک از مقاطع تحصیلی می‌باشد.

ماده ۷۹ – با کارکنان انتظامی که در طول خدمت موفق به اخذ و ارائه مدارک‌تحصیلی کاردانی و بالاتر مورد نیاز و قابل قبول نیروی انتظامی شوند به ترتیب زیر رفتار‌می‌شود:
الف – چنانچه در زمان ارائه مدرک تحصیلی جدید درجه آنان پائین‌تر از درجات‌ورودی مدرک ارائه شده باشد، به درجات ورودی مدرک جدید نائل و به ازاء هر سال‌سابقه خدمت در درجات قبلی از دو ماه ارشدیت نیز برخوردار شده و ترفیعات بعدی‌آنان براساس مدرک تحصیلی جدید و با رعایت مقررات ماده (۷۸) این قانون خواهد بود.
ب – چنانچه در زمان ارائه مدرک تحصیلی جدید درجه آنان برابر یا بالاتر از‌درجات ورودی مدرک ارائه شده باشد، به ازاء هر مقطع تحصیلی از یک سال و نیم‌ارشدیت برخوردار می‌گردند و ترفیعات بعدی آنان براساس مدرک تحصیلی جدید تابع‌مقررات مواد (۷۵) و (۷۶) این قانون خواهد بود.

‌ماده ۸۲ – اولین رتبه خدمتی و وضعیت ترفیعاتی کارمندان موضوع بند (‌الف) ماده(۱۹) این قانون پس از استخدام و طی دوره آموزشی مربوط حسب مورد به قرار زیر است:
الف – کارمندانی که با مدرک تحصیلی پایان دوره متوسطه استخدام می‌شوند و یا‌در طول خدمت، مدرک مزبور را ارائه نمایند از تاریخ ارائه مدرک به رتبه خدمتی (۹) نائل‌و حداقل مدت توقف آنان در کلیه رتبه‌های بعدی چهار سال بوده و نهایتاً به رتبه خدمتی(۱۵) خواهند رسید.
ب – رتبه خدمتی کارمندان دانش‌آموخته مؤسسات آموزش عالی و دانشگاهها به‌قرار زیر خواهد بود
۱ – دارندگان مدرک کاردانی به رتبه خدمتی (۱۰) نائل و حداقل مدت توقف آنان‌در تمامی رتبه‌های بعدی، چهار سال بوده و نهایتاً به رتبه خدمتی (۱۶) خواهند رسید.
۲ – دارندگان مدرک کارشناسی به رتبه خدمتی (۱۱) نائل و حداقل مدت توقف‌آنان در تمامی رتبه‌های بعدی تا رتبه (۱۷) چهار سال خواهد بود.
۳ – دارندگان مدارک بالاتر در ازاء هر سال تحصیلی بالاتر از کارشناسی یا معادل آن‌از دو سال ارشدیت نسبت به دارندگان مدرک کارشناسی و در ازاء هر چهار سال ارشدیت‌از یک رتبه بالاتر برخوردار می‌گردند.
تبصره ۱ – سال‌های قابل احتساب موضوع بند (ب) این ماده، برابر حداقل زمان‌تعیین شده توسط وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی در هر یک از مقاطع تحصیلی می‌باشد.
تبصره ۲ – آن دسته از کارمندانی که قبل از تصویب این قانون با مدرک تحصیلی‌پایین‌تر از پایان دوره ابتدائی استخدام شده‌اند به رتبه خدمتی (۱) و با مدرک تحصیلی‌پایان دوره ابتدایی به رتبه (۳) و با مدرک تحصیلی پایان دوره راهنمائی (‌دوره اول‌متوسطه) به رتبه خدمتی (۵) نائل می‌شوند و حداقل مدت توقف آنان در تمامی رتبه‌ها‌چهار سال خواهد بود. رتبه خدمتی نهائی کارمندان با مدرک تحصیلی پایان دوره راهنمایی(۱۲) و کارمندان با مدرک تحصیلی پائین‌تر (۱۰) خواهد بود.
تبصره ۳ – اعطای رتبه‌های خدمتی (۱۸)، (۱۹) و (۲۰) به کارمندانی که به رتبه‌خدمتی (۱۷) نائل شده و دوره فرماندهی و مدیریت عالی را طی نموده یا مدرک تحصیلی‌کارشناسی ارشد و بالاتر موردنیاز و قابل قبول نیروی انتظامی را داشته باشند، حسب نیاز‌موکول به پیشنهاد فرمانده نیروی انتظامی و تصویب فرماندهی کل قوا خواهد بود.

ماده ۸۳ – با کارمندانی که در طول خدمت موفق به اخذ و ارائه مدرک تحصیلی‌کاردانی و بالاتر موردنیاز و قابل قبول نیروی انتظامی شوند، به شرح زیر رفتار می‌شود:
الف – چنانچه در زمان ارائه مدرک تحصیلی جدید، رتبه خدمتی آنان پایین‌تر از‌رتبه‌های ورودی مدارک ارائه شده باشد، به رتبه‌های ورودی مدرک جدید نائل و به ازاء هر‌سال سابقه خدمت در رتبه‌های قبلی ازدو ماه ارشدیت نیز برخوردار شده و ترفیعات‌بعدی آنان براساس مدرک تحصیلی جدید برابر بند (ب) ماده (۸۲) این قانون خواهد بود.
ب – چنانچه در زمان ارائه مدرک تحصیلی جدید، رتبه خدمتی آنان برابر یا بالاتر از‌رتبه خدمتی ورودی مدارک ارائه شده باشد، به ازاء هر مقطع تحصیلی از یک سال و نیم‌ارشدیت برخوردار می‌گردند و ترفیعات بعدی آنان براساس مدرک تحصیلی جدید تابع‌مقررات بند(ب) ماده (۸۲) این قانون خواهد بود.
تبصره – در تعیین میزان ارشدیت موضوع بند (ب) این ماده و بند (ب) ماده (۷۹)،‌چنانچه مقطع تحصیلی مدرک ارائه شده کارشناسی پیوسته باشد معادل دو مقطع و‌کارشناسی ارشد پیوسته، معادل سه مقطع و دکترای پزشکی معادل چهار مقطع محاسبه‌می‌گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. به ماده ۷۹ قسمت ب اشکال وارد است :
    مثال اگر فردی با سابقه ۱۷سال و درجه ستوان سومی ( ار گروهبانی شروع و با سال سنواتی به درجه ستوان سومی رسیده باشد و بعد با فردی که درجه استوار یکمی دارد و ۱۴سال سابقه دارد هردو با هم دانشگاه قبول شوند بعد از فارغ التحصیلی به فرد اول ( دارا ی۱۶ سال سابقه ) فقط ۱۸ ماه ارشدیت تحصیلی می دهند اما فرد دوم علاوه بر جهش یک درجه به ستوان سومی ( ملاک فوق دیپلم ) ۵۶=۴*۱۴ ماه ارشدیت سنواتی می گیرد که این اشکال دارد و به اولی ظلم می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا