فراخوان ثبت نام متقاضیان عضویت هیات علمی منتشر خواهد شد

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم اعلام کرد :

فراخوان ثبت نام متقاضیان عضویت هیات علمی ۶ شهریور ۱۳۹۴ منتشر خواهد شد

متقاضیان از ۲۱ شهریور تا ۴ مهر ۱۳۹۴ برای ثبت نام مهلت دارند

رئیس مرکز جذب هیأت علمی گفت: فراخوان شهریور ماه مرکز جذب روز جمعه ششم شهریورماه همراه با برنامه رونمایی از سامانه جامع جذب اعضای هیئت علمی آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدرضا رضوان طلب صبح امروز در نشست خبری گفت: موسسات و دانشگاه ها تا ۱۴ شهریورماه فرصت دارند نیازهای خود را در مورد اعضای هیئت علمی بر روی سامانه بارگذاری کنند.

وی ادامه داد: بعد از این مدت یک فرصت محدود ۵ روزه برای بررسی نیازهای اعلام شده و تطبیق آن با مجوزهای وزارت علوم در نظر گرفته می شود. سپس از ۲۱ شهریور تا ۴ مهرماه متقاضیان فرصت دارند به سامانه مرکز جذب اعضای هیئت علمی مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم ادامه داد: بعد از این دوره رسیدگی دانشگاه ها به این نیازها انجام می شود. این رسیدگی به نیازها در دو بخش انجام می شود، یک بخش ابتدایی و مقدماتی است که در آن تقاضاها پالایش عمومی می شود. دانشگاه ها از ۵ مهرماه به مدت ۱۰ روز پالایش عمومی را انجام می دهند.

وی ادامه داد: دانشگاه ها به مدت ۳ ماه فرصت دارند که پرونده ها را کامل کنند و مراحل رسیدگی به پرونده ها را انجام دهند. ابتدا این پرونده ها در کارگروه صلاحیت علمی دانشگاه ها بررسی و سپس به دانشکده ها و گروه ها ارسال می شود و در مرحله بعد دانشکده و گروه ها افراد را که ۵ تا ۶ برابر ظرفیت معرفی شده بودند، به مصاحبه دعوت می کنند. سپس نتایج مصاحبه عمومی را برای کارگروه صلاحیت عمومی ارسال می کنند.

رضون طلب گفت: پس از انجام بررسی ها، نتایج به هیئت اجرایی جذب می رود که تمام افرادی که عضو این هیئت هستند از برترین های دانشگاه بوده و مقبولیت عمومی دارند. پرونده ها در این هیئت تایید شده و به مرکز جذب وزارت علوم ارسال می شود و مرکز جذب این پرونده ها را به صورت شکلی بررسی می کند.

کاهش مدت زمان بررسی پرونده های جذب

رئیس مرکز جذب وزارت علوم در ادامه آماری از فعالیت های مرکز جذب از شهریور ۸۹ تا دی ماه ۹۲ که در دوره قبل صورت گرفته بود و از دیماه ۹۲ تا تیرماه ۹۴ ارائه کرد.

وی ادامه داد: مدت زمان بررسی پرونده ها در دوره قبل ۳۹ ماه و در دوره جدید ۱۹ ماه است.

رضوان طلب در ادامه افزود: تعداد نیروهای شاغل در مرکز جذب در دوره قبل ۱۵۰ نفر و در این دوره ۷۴ نفر بوده است.

وی به بودجه دوره قبل اشاره کرد و گفت: بودجه آن دوره ۱۰ برابر بودجه این دوره بوده است. در دوره قبل ۱۰۳۳۰ پرونده بررسی شده و در این دوره حدود ۱۲۹۵۵ پرونده بررسی شده است.

کاهش آمار پرونده های تأیید نشده جذب

وی افزود: پرونده هایی که در دوره قبل فاقد اولویت تشخیص داده شده و در مرکز جذب تایید نشده اند ۱۲۱۹ پرونده بوده و در دوره جدید ۲۵ پرونده تایید نشده است.

رئیس مرکز جذب به میانگین دوره توقف پرونده ها در مرکز جذب اشاره کرد و گفت: در دوره قبل توقف پرونده ۱۸۹ روز بوده که در این دوره میانگین توقف پرونده ها ۲۸ روز است.

وی با اشاره به پرونده هایی که ناقص بوده اند، گفت: در دوره قبل ۵۶ تا ۶۰ درصد پرونده ها ناقص بودند اما در این دوره تنها ۲۵ درصد پرونده ها ناقص بوده است.

رضوان طلب ادامه داد: در دوره قبل ۲۵ تا ۳۰ روز طول می کشید تا تاییدیه به دانشگاه ها برسد ولی در حال حاضر به صورت لحظه ای و از طریق اتوماسیون این کار اتفاق می افتد.

وی افزود: تعداد ۴۵۳۸۹ نفر در فراخوان های مرکز جذب از بهمن ۹۲ تا اردیبهشت ۹۴ ثبت نام کرده اند و تعداد افرادی که توانسته اند در این ثبت نام ها به مراحل نهایی هدایت شوند ۳۱۷۷۱ نفر بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا