رئیس اسکودا:”به سران قوا نامه نوشتیم تا لایحه ی وکالت با مشورت کارشناسان و وکلا انجام شود”

رئیس اسکودا:

"به سران قوا نامه نوشتیم تا لایحه وکالت با مشورت کارشناسان و وکلا انجام شود"

پایگاه خبری اختبار- رئیس اتحادیه سراسری کانونهای وکلا با انتقاد از تدوین لایحه جامع وکالت در مجلس گفت: به سران قوا نامه نوشتیم تا این طرح با مشورت کارشناسان و وکلا انجام شود ولی آنها پاسخی به ما ندادند.

علی مندلی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: لایحه یا طرح قانون جامع وکالت که هم اکنون روی میز کمیسیون قضایی مجلس قرار دارد بدون مشاوره و اظهار نظر کانونهای وکلا در حال تدوین است و اگر یکسویه تصویب شود متضمن نفی صریح حقوق ملت در برخورداری از امنیت قضایی و بهره مندی از حق دفاع و بی اعتباری احکام قضایی در مجامع بین المللی خواهد بود و موجب تضعیف کانونهای وکلا می شود.

وی اظهار داشت: در این خصوص چند ماه قبل نامه ای خطاب به روسای قوه قضائیه، مجریه و مجلس نوشتیم که در این نامه آمده است پیشنهاد می کنیم کمیسیونی متشکل از ۹ نفر (۳ نفر نماینده قوه قضائیه، ۳ نفر نماینده مرکز پژوهشهای مجلس و ۳ نفرنماینده اتحادیه سراسری کانونها) تشکیل شده تا پیش نویس این لایحه تنظیم شود ولی این کار انجام نشد.

مندلی پور گفت: همچنین در این نامه آمده است که مرکز مشاوران قوه قضائیه دیگر هیچ اختیار قانونی ندارد و نباید پروانه وکالت صادر کند و این کار غیرقانونی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا