دو خبر خوش رئیس اسکودا برای داوطلبان آزمون وکالت ۹۷

شهبازی‌نیا اعلام کرد:

احتمال اضافه شدن مهلت پاسخ‌گویی به سؤالات آزمون وکالت

امسال حداقل ۲۰درصد بیش‌تر از سال قبل کارآموز وکالت جذب خواهد شد

دو خبر خوش شهبازی‌ نیا رئیس اسکودا برای داوطلبان آزمون وکالت ۹۷

پایگاه خبری اختبار- رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران از احتمال اضافه شدن مدت زمان پاسخگویی به سؤالات آزمون وکالت امسال خبر داد.

به گزارش اختبار به نقل از ایلنا، مرتضی شهبازی‌نیا در رابطه با آزمون وکالت ۹۷ با بیان اینکه آگهی ثبت نام در اواخر شهریور منتشر می‌شود و ثبت نام دهه اول مهرماه است؛ با اشاره به سهمیه‌بندی‌ها گفت: نسبت سهمیه آزاد و ایثارگران را قانون تعیین می‌کند و برای تعیین سهمیه ایثارگران طبق قانونی که مصوب مجلس است، یعنی بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه عمل می‌شود و شرایط مانند سال گذشته است. لیکن برای رفع هرگونه ابهام، امسال تعداد سهمیه آزاد و ایثارگران به تفکیک اعلام می‌شود.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران تشریح کرد: کانون‌های وکلا با وجود مشکلات و تنگناهای مالی زیاد، برای جذب و تربیت وکیل در دوره دوساله کارآموزی ناگزیرند از محل حق عضویت وکلا، هزینه زیادی انجام دهند و برای این کار  ریالی از منابع عمومی دریافت نمی‌کنند. با این حال، امسال علیرغم مشکلات زیاد و کمبود امکانات و با وجود مشکل تعداد زیادی از وکلای موجود در جذب پرونده و تامین معیشت، کانون‌های وکلا برای ایجاد امید و انگیزه در جوانان در سقف امکانات موجود تلاش کردند تا تعداد بیشتری از افراد در آزمون بعنوان کارآموز وکالت پذیرفته شوند و لذا بیش از ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش ظرفیت خواهند داشت.

این وکیل دادگستری با اشاره به آزمون و شرایط آن بیان کرد: در مواد و منابع آزمونی تغییری ایجاد نشده است ولی احتمال اضافه شدن مدت زمان پاسخگویی به سؤالات آزمون وجود دارد. با توجه به درخواست‌هایی که وجود داشت و برای اینکه داوطلبان با آرامش خاطر بیشتری به سؤالات پاسخ دهند، سعی می‌کنیم مدت زمان آزمون را افزایش دهیم و احتمالا ۱۵ دقیقه به مدت زمان ۱۲۰ دقیقه قبلی افزوده می‌شود تا داوطلبان فرصت داشته باشند با تفکر و دقت بیشتری به سؤالات پاسخ دهند.

رییس دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس در ادامه افزود: تاکید اتحادیه این است که سؤالات بر اساس اصول کلی و مسلمات حقوق، قانون و آرای وحدت رویه طراحی شود و سؤالات اختلافی نباشد. حتی تأکید ما بر این است که از نظریات مشورتی هم استفاده نشود زیرا این نظریات زمانی صادر می‌شود که اختلاف نظری وجود دارد.

شهبازی‌نیا تصریح کرد: به داوطلبان توصیه می‌کنیم هنگام پاسخگویی به مفهوم سؤالات و گزینه‌ها دقت بیشتری کنند و توجه داشته باشند که سؤالات فقط از قوانین اصلی طرح نمی‌شود و ممکن است از قوانین خاص و از اصول کلی و مسلمات حقوق هم سؤال طرح شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۲ دیدگاه ها

  1. سلام
    با این افزایش ظرفیت ایثارگر إعلام میکنند ظرفیت سهمیه ازاد ١١٠٠نفر بوده آیا نباید طبق روال هر سال ١١٠٠نفر واقعی جذب کنن پس تکلیف غائبین سهمیه آزاد چی میشه ،حدود نود نَفَر هستند ،چرا انقد ظلم میکنن تو کانون مرکز

    1. سلام شهاب جان
      مقرر شد فردا یکشنبه مورخ ١٣٩٧/٠۶/٢۵ ساعت ٩ صبح جهت درخواست تکمیل ظرفیت وکالت ٩۶ همه دوستانی که خواهان تکمیل ظرفیت وکالت سال ٩۶ هستن به کانون وکلای دادگستری مرکز رجوع کنیم تا بتوانینم هیات مدیره رو متقاعد به عمل به روال هرسال کانون وکلا و خارج نمودن کاراموزان وکالت وغایبین از تعداد ١١٠٠ نفر پذیرش شده بکنیم تا حقیقتا ١١٠٠ نفر جذب شوند.
      خواهشا تشریف بیارین و تمام دوستان ذینفع رو هم دعوت به حضور کنید .
      با تشکر از خانم زنده دل که لطف کردن نظرات بنده و سایر دوستان متقاضی تکمیل ظرفیت رو منتشر کردند

      1. من یکی از دلایل اصلیم برای شرکت در کانون مرکز و شرکت نکردن در کانون اصفهان همین تکمیل ظرفیتی بود که هر سال میگذاشت،الانم که این بازی رو درآورد کانون مرکز،ممنون بابت پیگیری دوستان،حقیقتا برام مقدور نیست از اصفهان بیام تهران

  2. درود خدا بر استاد بزرگ شهبازی نیا….. من از اینکه ی ربع وقت اضافه میشه خیلی خوشحالم چون استرس به حد ادنی میرسسه … یاعلی مدد

  3. سلام به آقای هوشیار و خانم زنده دل.من نمیدونم ولی احتمال میدم شما از خانواده شهدا یا ایثارگران یا که از رزمندگان باشید.میدونم شما کامنت منو نمیذارید،…

    1. سلام
      چون از این نوع پیام ها باز هم توسط دوستان ارسال شده بود لازم می دانم چند نکته را خدمت همه دوستان عرض کنم:
      اولا- نه من و نه سرکار خانم زنده دل از هیچ نوع سهمیه ای بهره مند نیستیم و در همه مراحل تحصیلی و آزمون ها به صورت عادی شرکت کرده ایم.
      ثانیا- ذقیقا به همین جهت که مجموعه اختبار یک مجموعه کاملا خصوصی و بدون وابستگی به هیچ سازمان و نهاد دولتی یا عمومی است، ما مجبور هستیم حتی بیشتر از حد معمول جانب احتیاط را در مطالبی که منتشر می کنیم رعایت کنیم.
      ثالثا- موضوع سهمیه ها اصولا بحثی چالش برانگیز است که ورای ملاحظات نظارتی، طرح چنین مباحثی موجب جدال لفظی بی پایان دو طرف می شود.
      رابعا- من همیشه به همه اطرافیانم که قصد شرکت در آزمون ها را دارند می گویم، شما تصور کنید که همه جهان دست به دست هم داده اند که مانع موفقیت شما بشوند، تصور کنید که فقط یک نفر قرار است در آزمون پذیرفته شود، تلاش و برنامه تان را طوری تنظیم کنید که آن یکی نفر تحت این شرایط شما باشید.
      برای همه دوستان آرزوی موفقیت دارم

      1. دوست عزیز درسته که زبان حقوقی ما بسیار آلوده به عربی ست اما در نوشتن به زبان پارسی و موضوع غیر حقوقی کمی رعایت کنیم. اول دوم سوم چهارم نه اولا ثانیا …

  4. سلام، ببخشید می خواستم بدونم خود کانون مرکز از ظرفیت اعلام شده چند نفر کارآموز جذب می کنه و از رتبه چند تا چند کار آموز مرکز میشن و اجازه وکالت در استان تهران خواهند داشت ؟

  5. سلام و تشکر از سایت اختبار و رییس محترم اتحادیه وکلا

    تشکر بابت اخبار خوب

    امیدوارم کانون در انتخاب سوالهای آزمون به یک نظمی برسد که هر سال سوالها پراکنده تر و پیچیده تر نشود .

  6. اگه واسه وکلا یه حداقل حقوق اداره کاری رو تضمین کنن شاید بشه اسم افزایش ظرفیت رو خبر خوش گذاشت و الا وکیل بیکار شدن افتخاری نداره و فقط یه سراب فریبنده است. خدمت داوطلبانی که اینو قبول ندارن فقط عرض میکنم خودتون وارد این حرفه شوید تا همه چیزو لمس کنید.

    1. دوست عزیز برید دستاتونا بگیرد بالا طرح اموزش وپذیرش تصویب نشه اون موقع با تصویب این طرح جلوی هرکوچه یه دفتر وکالت زده خواهد شد.

  7. فقط دادگاه عالی قضات می‌تونه تصمیم کانون ابطال کنه دیوان عدالت این وسط چکارست آخه…واقعا کشور گنجایش این همه وکیل داره آخه آینده این همه جوون چی میشه بهش فکر کردین

  8. یه انتقاد بزرگ به هیئت مدیره قبلی کانون مرکز وارد هستش که سال ۹۵ فقط ۶۰۰نفر پذیرش داشت وباعث ایجاد کمپین حذف ظرفیت وبه دنبال ان اعلام وصول طرح اموزش وپذیرش درمجلس وموازی با ان جذب ۳۰۰۰ وکیل از طرف مرکز امور مشاوران شد وسال بعد هم باز با یه تصمیم اشتباه اضافه ظرفیت را مختص سهمیه های ازاد کرد واون موقع منی که شاید الفبای حقوق را خوب نفهمم میدونستم تصمیم کانون مرکزتوی دادگاه عالی قضات رد خواهد شد.دراخر عرض کنم متاسفانه در دوره دوساله هیئت مدیره قبلی ضربات زیادی بر پیکره نهاد وکالت وارد شد که توی ذهن خیلی از دلسوزان این نهادمدنی خواهدماند.

    1. تصمیم هیات مدیره کانون وکلای مرکز ربطی به دادگاه عالی قضات!نداره.اگه منظورتون از دادگاه عالی قضات،دیوان عدالت ادارییه،این مرجع در صورتی رسیدگی میکنه که دادخواست اعتراض ارائه بشه و خود دیوان خودسر نمیتونه تصمیمات اسکودا و یا مرکز مشاوران رو زیر سوال ببره.

  9. با سلام لطفا در خصوص تکمیل طرفیت سهمیه آراد وکالت ٩۶هم تعیین تکلیف فرمایند چرا که حدود نود نَفَر غیبتی وجود داره زر سهمیه ی آزاد و اگلا ١١٠٠نفر إعلام میشه جذب شده اند باید حقیقی باشد نه مجازی
    متشکرم

  10. ضمن تشکر از توجه ریاست محترم به سرنوشت خیل داوطلبان وکالت، خواهشمند است دقت بفرمایند که آمار درست ارائه نمایند چرا که سال گذشته کانون مرکز بیش از ١۵٠٠ نفر در مجموع سهمیه و آزاد پذیرش داشت و طبق ادعای ایشان مبنی بر افزایش ٢٠٪؜ ، میبایست امسال حدوداً ١٨٠٠ نفر پذیرش باشد ولی ظرفیت اعلام شده برای کانون مرکز امسال ، ١١٠٠ نفر میباشد.

    1. اگر شما دوست گرامی نیز با دقت بخونی گفتن ۲۰ درصد افزایش در کل کانون ها نه هر کانون دقیقا ۲۰ درصد!
      ممکنه یه کانون اصلا افزایش ظرفیت نداشته باشه و یه کانون ۴۰ درصد ازایش ظرفیت داشته باشه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا