در سی و یکمین همایش اسکودا چه گذشت ؟

تبریز در مِه ؛

در همایش اسکودا چه گذشت ؟

پایگاه خبری اختبار- سی و یکمین همایش اسکودا که در روزهای ۲۳ و ۲۴ آبان ۱۳۹۷ در شهر تبریز برگزار شد در حالی به کار خود پایان داد که اطلاعات کاملی از محتوای این همایش و مصوبات آن منتشر نشده است.همایش اسکودا در تبریز

همایش سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران که دوبار در سال و هر بار به میزبانی یکی از کانون های وکلای دادگستری کشور برگزار می شود را می توان مهم ترین رویداد حرفه ای جامعه وکلای ایران دانست، همایش سی و یکم که به میزبانی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی در شهر تبریز برگزار شد پیش از آغاز با حواشی مهمی مانند تحریم از سوی کانون وکلای دادگستری مرکز همراه بود.

با وجود آنکه موضوعات مهمی مانند تصویب اساسنامه جدید، تصویب اصلاح منابع مالی اتحادیه و گزارش اصلاح مقررات صندوق حمایت در دستور کار همایش سی و یکم بود، ولی در پایان آنچه از محتوای همایش و جریان مذاکرات و مصوبات تحت عنوان «مشروح مذاکرات و مصوبات سی و یکمین همایش سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران در آذربایجان شرقی» از سوی اسکودا منتشر شد نه تنها در اندازه «مشروح» که حتی به قدر «خلاصه» مذاکرات و مصوبات هم نبود.

اطلاع دقیق وکلا از جریان مذاکرات و مصوبات همایش سراسری اسکودا که با حضور بیش از ۱۵۰ تن از مدیران جامعه وکالت کشور و با صرف هزینه ای سنگین از جیب خودشان برگزار می شود، حداقل حقی است که می توان برای آنان قائل بود.

انتشار مشروح مذاکرات همایش اولا برای شناسایی ریشه و زمینه های تصمیم گیری های صورت گرفته لازم است و ثانیا وکلا را نسبت به سوگیری مدیرانشان نسبت به موضوعات و مسائل جامعه وکلا مطلع می سازد تا بتوانند هم در انتخابات آتی آگاهانه رفتار کنند و هم اینکه نظارت و مطالبه دقیقی از آنان در دوره تصدی داشته باشند.

محتوای همایش اسکودا نه واجد محرمانگی است و نه حاوی اطلاعات مربوط به حریم شخصی افراد است که مانند تصمیمات مدیریتی برخی هیات مدیره های کانون ها به این بهانه ها از وکلا مخفی نگاه داشته شوند.

نویسنده: سیاوش هوشیار

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. برخی کانون ها حتی مجمع عمومی سالانه هم ندارند اما همایش کانونها هر سالانه دو مرتبه برگزار می شود. پولهایی که از ما وکلا می گیرند کجا صرف میشود؟در کانونهای وکلا(هیئت مدیره ها)چه میگذرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا