حجت الاسلام محسنی اژه‌ای جزئیات هفتمین نشست دادستانهای مراکز استانها را تشریح کردند

جزئیات هفتمین نشست دادستانهای مراکز استانها

به گزارش خبرنگار مهر، سخنگوی قوه قضائیه روز شنبه در حاشیه هفتمین همایش دادستانهای عمومی و انقلاب مراکز استانهای کشور اظهار داشت: نشست فصلی با دادستانهای مراکز استانها در هر فصل برگزار می شود. در هر  نشست یک یا دو موضوع مورد بررسی و بحث قرار می گیرد.

در نشست نیم فصل نیز موضوع بخشنامه رئیس قوه قضائیه که در خرداد امسال اعلام شد و ۲۲ بند دارد مورد بررسی قرار گرفت. خلاصه این بخشنامه در خصوص اجرای احکام دادگستری کیفری و  حقوقی است. وظایف مسئولان قضایی نیز  در آن مشخص شده تا حقی از محکوم علیه یا محکوم له ضایع نشود. همچنین احکام به موقع اجرا شود.

در این بخشنامه وظایفی برای روسای دادگستری ها ، معاونت فناوری قوه قضائیه، دادستانها و معاونت اداری و مالی در نظر گرفته شده است. دادستان کل کشور نیز با عنوان ناظر اجرای دقیق بخشنامه تعیین شد. دادستان کل کشور هر 6 ماه باید گزارش کاملی را  در خصوص اجرای بخشنامه به رئیس قوه قضائیه بدهد. واحد نظارت دادستانی نیز مسئولیت پیگیری است. نشست هایی را در این زمینه داشتیم و در آن علت تاخیر در اجرای برخی احکام مورد بررسی قرار گرفت. بخشی از مسائل به داخل قوه قضائیه و بخشی دیگر خارج از قوه قضائیه مربوط می شود. برخی نیز مربوط به شرکت های بیمه بود که وزیر دادگستری مسئول پیگیری این موضوع شد.

در کنار موضوع اصلی نشست این دوره بحث پیشگیری از وقوع جرم نیز مورد بررسی قرار گرفت. موضوعاتی مانند گرانی ، اخلال و انتخابات سال آینده از جمله مواردی بود که در این نشست بررسی شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا