جزئیات ثبت نام و برگزاری آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری ۹۵ دانشگاه آزاد

رییس مرکز سنجش و آموزش دانشگاه آزاد اسلامی تشریح کرد :

جزئیات ثبت نام و برگزاری آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری ۹۵ دانشگاه آزاد

ثبت نام متقاضیان بدون آزمون و با آزمون دوره دکتری تخصصی و همچنین داوطلبان بدون آزمون و با آزمون دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی از روز دوشنبه ۱۶ آذر ماه آغاز خواهد شد .

دکتر علوی فاضل با اعلام این خبر گفت: «داوطلبان ادامه تحصیل مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی می توانند از روز دوشنبه ۱۶ آذر ماه تا پایان روز چهارشنبه ۹دی ماه با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی www.azmoon.org  ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام را دریافت و پس از مطالعه وکسب آگاهی های کامل در مورد رشته مورد نظر، در صورت تمایل و داشتن شرایط لازم نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. »

رئیس مرکز سنجش و پذیرش با تاکید بر این نکته که داوطلبان می بایست قبل از تهیه کارت اعتباری تصمیم خود را مبنی بر شرکت درنوع آزمون مورد نظر گرفته باشند گفت: « داوطلبان مقاطع دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد در صورت داشتن شرایط لازم مطابق مندرجات دفترچه راهنمای ثبت نام هیچگونه محدودیتی در ثبت نام دوره های مختلف آن مقطع نخواهند داشت. به عبارت دیگر داوطلب به طور همزمان امکان ثبت نام در دوره های با آزمون و بدون آزمون در مقاطع دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد را خواهد داشت. »

وی ادامه داد: «متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی می توانند با توجه به علاقه و بدون در نظرگرفتن رشته تحصیلی مقطع کارشناسی، در یک مجموعه امتحانی تا حداکثر ۱۰۰رشته محل را انتخاب نمایند. در خصوص علاقه مندان به تحصیل در گروه علوم پزشکی و همچنین متقاضیان شرکت کننده بدون آزمون کارشناسی ارشد رعایت شرط تجانس و سایر شروط با توجه به ضوابط موجود در دفترچه راهنما الزامی می باشد .»

او افزود: « متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی نیز می توانند با توجه به علاقه و بدون در نظر گرفتن رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد در یک مجموعه امتحانی حداکثر تا ۴۰رشته/ محل را انتخاب نمایند. در خصوص متقاضیان بدون آزمون این مقطع ، رعایت شرط تجانس و سایر شروط با توجه به ضوابط موجود در دفترچه راهنما الزامی می باشد. »

رئیس مرکز سنجش و پذیرش گفت :« درخصوص متقاضیان کارشناسی ارشد بدون آزمون داشتن معدل کل حداقل ۱۷ برای رشته های علوم انسانی و حداقل ۱۶ برای سایر رشته ها ، در خصوص متقاضیان دکتری تخصصی بدون آزمون معدل کل حداقل ۱۸.۵ برای رشته های علوم انسانی، حداقل ۱۷ برای رشته های پزشکی و دامپزشکی و حداقل ۱۷.۵ برای سایر رشته ها یکی از شروط اساسی می باشد. »

علوی فاضل درخصوص امکان انتخاب حوزه های امتحانی و اولویت بندی رشته/محل ها گفت :«انتخاب حوزه امتحانی می تواند با اولویت رشته/محلهای انتخاب شده متفاوت باشد. به عبارت دیگرداوطلب می تواند به راحتی درشهر محل سکونت یا نزدیک به آن بدون در نظر گرفتن اولویت رشته/ محل های انتخابی خود آزمون دهد.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا ادامه تحصیل کارمندان و یا اعضاء هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد محل کار خود امکان پذیر می باشد یا خیر؟ گفت :« این دسته از متقاضیان به هیچ عنوان نمی توانند حوزه امتحانی و یا دانشگاه انتخابی خود را ، واحد محل خدمت انتخاب کنند و عدم رعایت این ضوابط منجر به لغو قبولی آنان خواهد شد .»

وی افزود: « امکان ویرایش برای دوره های با آزمون و بدون آزمون مقطع دکتری تخصصی و همچنین دوره های با آزمون و بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد برای داوطلبان با استفاده از شناسه و رمز ثبت نام کارت اعتباری خریداری شده تا پایان مدت زمان ثبت نام  فراهم می باشد و پس از آن امکان تغییر وجود ندارد. »

رئیس مرکز سنجش و پذیرش در پایان گفت :«آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال تحصیلی ۹۶-۹۵ دانشگاه آزاد اسلامی در  روزهای ۶ الی ۸ خرداد ماه ۹۵ و همچنین آزمون دکتری تخصصی در۹ بهمن ماه ۹۴ برگزار خواهد شد .»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. سلام.خسته نباشید.سوال داشتم درباره کارشناسی ارشد بدون آزمون.من فارغ التحصیل سال ۸۶ در رشته حقوق قضایی با معدل کل هفده و نیم هستم.آیا میتونم در آزمون امسال بدون کنکور شرکت کنم یا خیر.با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا