جزئیات آزمون دکتری نیمه متمرکز ۱۳۹۲ اعلام شد

جزئیات آزمون دکتری نیمه متمرکز ۱۳۹۲ اعلام شد

تقویم آزمون دکتری نیمه متمرکز ۱۳۹۲ اعلام شد:

انتشار اطلاعیه ثبت نام: دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۱

ثبت نام: سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ تا ۱۲ آذر ۱۳۹۱

توزیع کارت ورود به جلسه ی آزمون: از ۱۳ اسفند ۱۳۹۱

برگزاری آزمون: روزهای ۱۸ اسفند ۱۳۹۱

اعلام نتایج اولیه: فروردین ۱۳۹۲

اعلام نتایج نهایی: نیمه دوم شهریور ۱۳۹۲

در آزمون دکتری نیمه متمرکز ۱۳۹۲ گزینش علمی دانشجو براساس نمرات کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون کتبی و ۲۰ درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد، انجام می شود و فهرست اسامی معرفی شدگان برای مصاحبه به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مربوطه معرفی خواهند شد.

در آزمون سال گذشته ضریبِ نمره ی آزمون(به شرح بالا) یک و ضریبِ نمره ی مصاحبه ۲ محاسبه شده بود که با توجه به برخی نارضایتی های داوطلبان به گفته ی مشاور عالی سازمان سنجش اعمال اصلاحاتی در این مورد در دست بررسی است و احتمال تغییر در ضرایب اعمال شده در آزمون سال گذشته برای آزمون پیش رو وجود دارد.

 

آقای توکلی مشاورعالی سازمان سنجش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: ثبت نام برای شرکت در آ‍زمون دوره های دکتری نیمه متمرکز سال ۱۳۹۲ از روز سه شنبه، هفتم آذرماه ۹۱ از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش آغاز می شود و در روز یکشنبه، ۱۲ آذرماه پایان می پذیرد.

وی افزود: اطلاعیه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری از روز دوشنبه، ۶ آذرماه در نشریه پیک سنجش منتشر می شود و همزمان بر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

توکلی زمان توزیع اینترنتی کارت ورود به جلسه آ‍زمون دکتری را از ۱۳ اسفندماه ۹۱ ذکر کرد و گفت: داوطلبان برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون خود باید به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

وی یادآور شد: براساس برنامه زمانی پیش بینی شده، آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۱۳۹۲ روز جمعه، ۱۸ اسفندماه در حوزه های امتحانی سراسر کشور برگزار خواهد شد.

مشاورعالی سازمان سنجش اضافه کرد: نتیجه اولیه آزمون دکتری در قالب کارنامه تنظیم می شود و در فروردین ماه ۹۲ به صورت اینترنتی دراختیار شرکت کنندگان در آزمون قرار می گیرد و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته باید در مهلت تعیین شده برای تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.

توکلی درمورد نحوه گزینش علمی داوطلبان آزمون دکتری نیز توضیح داد: با توجه به ظرفیت پذیرش در هریک از کدرشته محل های تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو، براساس نمرات کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون کتبی و ۲۰ درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد، گزینش علمی انجام می شود و فهرست اسامی معرفی شدگان برای مصاحبه به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مربوطه معرفی خواهند شد.

وی تصریح کرد: فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری برمبنای نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون کتبی و ۲۰ درصد معدل های تراز شده کارشناسی و کارشناسی ارشد با ضریب مربوطه و نمره مصاحبه با ضریب مشخص استخراج می شود و در نیمه دوم شهریورماه ۹۲ از طریق سایت سازمان سنجش انتشار خواهد یافت.

در آزمون دکتری سال ۹۱ نمره آزمون کتبی و معدل تراز شده کارشناسی و کارشناسی ارشد داوطلبان با ضریب ۱ و نمره مصاحبه با ضریب ۲ محاسبه شد که بالا بودن ضریب مصاحبه، اعتراضاتی را از سوی داوطلبان به همراه داشت.

هم اکنون نحوه پذیرش دانشجو در آزمون دکتری در دست بررسی است و احتمال تغییر ضریب نمره آ‍زمون و نمره مصاحبه از سوی مسوولان وزارت علوم و سازمان سنجش وجود دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا