تغییر منابع گرایش حقوق نفت و گاز در آزمون کارشناسی‌ارشد ۹۷

هم‌زمان با آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۷؛

کدضریب گرایش حقوق نفت و گاز تغییر کرد

پایگاه خبری اختبار- با انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون کارشناسی‌ارشد ۹۷ و چندماه پیش از برگزاری این آزمون، داوطلبان گرایش حقوق نفت و گاز از تغییر کدضریب و در نتیجه، تغییر منابع مطالعاتی خود باخبر شدند.

به گزارش پایگاه خبری اختبار، کدضریب گرایش حقوق نفت و گاز مطابق دفترچه راهنمای آزمون کارشناسی‌ارشد سال ۹۶، ۴ بود و در کنار گرایش‌های حقوق عمومی، مدیریت نظارت و بازرسی و حقوق دادرسی اداری قرار داشت که منابع این کدضریب عبارت بودند از متون حقوقی (ضریب ۱)، متون فقه (ضریب ۱)، حقوق بین‌الملل عمومی (ضریب ۱)، حقوق اداری (ضریب ۲) و حقوق اساسی (ضریب ۲).

«کد ضریب» آزمون کارشناسی ارشد چیست؟

این در حالی‌است که بنابر دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون کارشناسی‌ارشد ۹۷، حقوق نفت و گاز در آزمون پیش رو، همراه با گرایش «حقوق تجارت بین‌الملل» در کدضریب ۸ قرار گرفته و منابع امتحانی آن به این شرح خواهد بود:

متون حقوقی (ضریب ۲)، حقوق مدنی (ضریب ۲)، حقوق تجارت (ضریب ۱)، حقوق بین‌الملل عمومی (ضریب ۱) و حقوق بین‌الملل خصوصی (ضریب ۱)

به‌نظر می‌رسد که این تغییر منابع، به‌ویژه با اضافه‌شدن دو درس پرحجم حقوق مدنی و حقوق تجارت، مشکلات و نگرانی‌هایی را برای داوطلبان ایجاد کند، لذا ضرورت دارد که متقاضیان شرکت در این گرایش، برنامه‌ریزی مناسبی را برای مهلت چندماهه‌ی باقی‌مانده تا آزمون در پیش بگیرند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. واقعا پیش خودشون فکر نمیکنن که دااوطلب داره خودشو آماده میکنه؟؟؟؟بعد مثل آب خوردن منابعو تغییر میدن😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😰😰😰😰😰😰😰😰😰😰😰😰😰😰

  2. با سلام و عرض ادب
    واقعاًیه نفر شخص آشنا به مسائل که حداقلهایی رو بدونه توی این مملکت ۸۰ میلیونی وجود نداره؟ به قول میرزاده عشقی ترقی در این مملکت محال است که در این مملکت ….
    عزیز بزرگوار دکتر پروفسور اندیشمند ای کس یا کسانی که تصمیم می گیرید نمیشد اینو زودتر اطلاع بدید؟

  3. سلام واقعا خبره خیلی بدی بود
    کاش حداقل تصمیماتی که گرفته میشه چند ماه پیش اعلام میشد که داوطلبا کلی درس نخونن بعدش منابع به کل تغییر کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا