تصویب‌نامه در خصوص طرح محدودیت تردد خودروها و نیز تردد شبانه کامیون‌ها در سطح شهرها

تصویب‌نامه در خصوص طرح محدودیت تردد خودروها و نیز تردد شبانه کامیون‌ها در سطح شهرها

مصوب ۱۳۹۶/۱۰/۲۴

هیأت وزیران در جلسه ۲۴/۱۰/۱۳۹۶ به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای کاهش آلودگی هوا در شهرها تصویب کرد:

۱ـ طرح محدودیت تردد خودروها و نیز تردد شبانه کامیون­‌ها در سطح شهرها به محض اعلام پیش­بینی سازمان هواشناسی کشور در خصوص احتمال وقوع پدیده پایداری هوا از حداقل سه روز قبل از تاریخ وقوع پیش­بینی شده در محدوده مورد نیاز به تشخیص مراجع مورد نظر اجرا می­‌شود.

۲ـ نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظف به رفع کلیه مشکلات اعمال مقررات برای متخلفین از جمله فراهم کردن امکان استعلام و ارسال پاسخ به تعداد کلیه خودروهای متخلف از طریق سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) می­‌باشد.

۳ـ وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارتخانه­های کشور و راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه کشور ظرف دو هفته با استفاده از حداکثر توان تولید داخل و همه ابزارهای مالی و سرمایه­‌گذاری قانونی، طرح بهسازی و نوسازی فوری ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهرها را ارائه نماید.

۴ـ سازمان حفاظت محیط زیست ظرف یک ماه پیشنهادات تکمیلی به منظور تحقق کامل چشم­انداز میان مدت برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها موضوع تصویب‌­نامه شماره ۳۸۴۵۴/ت۵۳۱۷۲هـ مورخ ۲/۴/۱۳۹۵ را ارائه کند.

۵ ـ سازمان حفاظت محیط زیست موظف به پیگیری و ارایه گزارش نحوه همکاری دستگاه­‌های ذی­ربط در اجرای این تصویب­‌نامه و ارائه گزارش مربوط در موعد تعیین‌شده برای طرح در هیأت وزیران می‌­باشد.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا