تا شش ماه آینده ، ابلاغات به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد

معاون رئیس قوه‌قضائیه در فناوری اطلاعات اعلام کرد :

تا شش ماه آینده ، ابلاغات به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد

معاون رئیس قوه‌قضائیه در فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه ابلاغ‌ها در شش ماه آینده به صورت الکترونیکی صادر می‌شود، گفت: در صورت ابلاغ الکترونیکی بیش از ۷۰ درصد مشکلات مردم در حوزه قوه‌قضائیه حل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس ، حجت‌الاسلام حمید شهریاری در جلسه شورای اداری بابلسر با اشاره به طرح سخا (سامانه خدمات الکترونیکی قضایی) گفت : در نظر داریم تا یک‌سال آینده ۸۰ درصد از خواسته‌های قضایی مردم از طریق درگاه سخا به شهروندان ارائه شود.

معاون رئیس قوه‌قضائیه در فناوری اطلاعات با اشاره به ایده سه جانبه‌گرایی که متشکل از مردم، حاکمیت و بخش خصوصی است، بیان کرد: در واقع خواستیم با امکانات بخش خصوصی خدمات حاکمیتی به مردم ارائه دهیم.

این مسئول روند فعالیت دادخواست به‌صورت الکترونیک را با کاهش نقص در ارائه خدمات قوه‌قضائیه دانست و گفت: تاکنون شاهد مشکلاتی در راهروهای دادسراها بودیم، اما با استفاده از خدمات‌رسانی بخش خصوصی و راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک روند دادخواست‌ها با کاهش نقص روبرو شده است.

وی یکی از مهم‌ترین روند خدمات الکترونیک دستگاه قضا را افزایش آگاهی مراجعه‌کنندگان عنوان کرد و افزود: با راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک، اطلاع‌رسانی به طرفین دعوا به‌صورت پیامکی انجام می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه ابلاغ‌ها در شش ماه آینده به صورت الکترونیکی صادر می‌شود، گفت: در صورت ابلاغ الکترونیکی بیش از ۷۰ درصد مشکلات مردم در حوزه قوه‌قضائیه حل می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا