عضويت در کانال تلگرام اختبار
چهارشنبه , ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

اپلیکیشن وکالت کارت (قبولی در آزمون وکالت) کانال تلگرام پایگاه خبری اختبار خبرنامه ایمیلی پایگاه خبری اختبار

آخرین مطالب
خانه » آزمون های حقوقی » تالار گفت‌وگوی داوطلبان آزمون‌های حقوقی

آموزش مجازی حقوق و وکالت استاد آنلاین

تالار گفت‌وگوی داوطلبان آزمون‌های حقوقی

Share Button

راه‌اندازی تالار گفت‌وگوی داوطلبان آزمون‌های حقوقی اختبار

اشتراک‌گذاری تجربه‌های داوطلبان آزمون‌های حقوقی

پایگاه خبری اختبار- تالار گفت‌وگوی داوطلبان آزمون‌های حقوقی به سایت اختبار افزوده شد.

این تالار فرصتی خواهد بود برای به‌اشتراک‌گذاشتن تجربه‌های شرکت‌کنندگان آزمون‌های مهم حقوقی همچون وکالت، قضاوت، آزمون مشاوران حقوقی، کارشناسی‌ارشد و دکتری حقوق.

داوطلبان و علاقمندان، برای شرکت در بحث مربوط به هر موضوع، می‌توانند بدون نیاز به عضویت در سایت، دیدگاه‌های خود را ثبت‌ کنند.

توجه داشته باشید که دیدگاه‌های خود را در موضوع مرتبط با آن ثبت کنید. دیدگاه‌های نامرتبط به موضوع یا تکراری، منتشر نخواهد شد.

برای ورود به تالار گفت‌وگوی داوطلبان آزمون‌های حقوقی کلیک کنید

مقررات تالار گفت‌وگو

مقررات جاری پایگاه خبری اختبار، بر تالار گفت‌وگو نیز حاکم خواهد بود. بنابراین؛

  • دیدگاه‌ها پس از بررسی در تالار منتشر خواهد شد؛
  • حسب مورد دیدگاه‌ها از نظر نگارش و محتوا مورد ویرایش قرار می‌گیرند؛
  • پیام‌های حاوی توهین و موضع‌گیری‌های شخصی و افراطی منتشر نخواهند شد؛
  • به جهت ملاحظات امنیتی آی‌پی نویسنده دیدگاه در سیستم سایت اختبار ذخیره می‌شود.

روش افزودن موضوع (تاپیک) جدید

ایجاد موضوع بحث جدید، پس از تأیید مدیر فنی سایت امکان‌پذیر است. بنابراین بهتر است چنانچه می‌خواهید موضوعی به‌جز موضوع‌های ایجاد شده به تالار اضافه کنید، آن را به ما پیشنهاد دهید.

باتوجه به نوپا بودن این بخش، مشتاقانه منتظر دریافت انتقادها و پیشنهادهای شما برای بهبود و ارتقای آن هستیم.

 

اختبار را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

← برای عضویت در کانال تلگرام اختبار اینجا کلیک کنید →
← برای عضویت در خبررسان تلگرام اختبار اینجا کلیک کنید →
← برای عضویت و پیگیری صفحه اینستاگرام اختبار اینجا کلیک کنید →
← برای دریافت تازه ترین مطالب، در خبرنامه ایمیلی اختبار عضو شوید

لینک کوتاه این نوشته: http://www.ekhtebar.com/?p=33805

۱۰ نظر

  1. با سلام
    لطفا” اگر کسی خبر داره آزمون کارشناسان رسمی کی هست اعلام کنه
    یک سوال دیگه اینکه ۲۳ سال سابقه مرتبط با لیسانس و ۳ سال با کارشناسی ارشد مرتیط . باید باکدام مدرک تحصلی ثبت نام کنم؟

  2. با سلام و احترام

    تشکر از مدیریت سایت اختبار

    دوستانی که قصد شرکت در آزمون های وکالت ، مشاوران و قضاوت را دارند خواهشمند است به توصیه های بنده حقیر توجه فرمایید

    در ابتدا باید خدمت شما عزیزان عرض کنم که این سه آزمون تفاوت های چشمگیری با هم دارد .

    از آزمون وکالت شروع می کنیم …………..

    ۱- تا به حال هر چه درس خوانده اید دیگر بس است ……………..
    از این تاریخ چنانچه شما مطالبی که مطالعه کرده اید را مرور نفرمایید و تست نزنید هیج کار انجام نداده اید ……پس استدعا دارم برای تثبیت مطالب در ذهن خود حتما هر چند سریع مرور کنید چون مواردی هستند که شما دوست گرامی ۵ ماه پیش خوانده اید و مطمئنا در آن زمان خوب یاد گرفته و اگر در آزمون آزمایشی هم شرکت میکنید نمرات قابل قبولی هم کسب کرده اید اما در حال حاضر ک نوبت به آزمون های جامع مؤسسات رسیده بساری از دوستان مطالب اولیه را به بوته فراموشی سپرده اند .
    ۲- درس اصول فقه را دست کم نگیرید که تعیین کننده ترین درس وکالت است ………..اصول به هیچ عنوان سخت نیست شما اگر برای خودتان اصول فقه را مدیریت کنید مطمئن باشید از مباحت حکم وضعی و تکلیفی ، وجوب ، عام ، مفاهیم ، دلالت ها ، مخصص متصل یا منفصل ، ورود و حکومت ، و مبحث قیاس مستنبط العله یا منصوص العله حتما سوال دارید که در بدترین حالت شما ۷ سوال را هم جواب دهید ۳۵% کسب میکنید و این می تواند به شما کمک شایانی کند .

    مثلا : اگر در تستی فقط یک ماده قانونی آمد جواب این تست حتما مخصص متصل می شود و اگر دو ماده قانونی یا دو جمله بود حتما مخصص منفصل می شود
    حال مخصص متصل خود به چند دسته تقسیم می شود که مهمترین آنها عبارت است از مخصص صفت ، شرط ، استثناء ، غایت ، بدل بعض از کل و متمم یا قید

    مخصص شرط و غایت که خیلی آسان است و همان ادات مفهوم مخالف شرط و غایت را شامل می شود مثلا برای شرط ( اگر ، چنانچه ، مشروط بر اینکه ) و غایت ( مادام که ، تا و در عربی حتی )

    در استثنا ( مگر ، بجز ، غیر از ، الا )

    صفت : وقتی حکم عامی مطرح می شود ولی گوینده به وسیله وصف آن حکم را محدو می کند
    مثل مواد ۱۳۱۲ و ۹۵۴ ق.م ، ۹۷۲ ق.م ، ۱۰۰۸ ق.م و ۱۱۵ و ۲۱ قانون اساسی

    در ماده ۱۳۱۲ ق.م « نسبت به کلیه تعهداتی که عادتاً تحصیل سند معمول نمی باشد ……….) در اینجا « کلیه تعهداتی عام و « عادتاً تحصیل سند معمول نمی باشد » خاص است
    ماده ۱۰۰۸ ق.م « اقامتگاه افراد نظامی …..» ……………افراد « عام » و نظامی « خاص » است

    فعلا تا اینجا کافی است

    امیدوارم مفید فایده بوده باشد

    بابک زارعی

    شیراز

    • سلام وقت همه دوستان بخیر از آقای زارعی واقعا متشکرم لطفا اگر براتون امکان داره ما رو بیشتر از راهنمایی هاتون مستفید بفرمائید،
      عزض بعدی کسی اطلاع داره تعداد شرکت کنندگان وکالت کانون و مشاوران چه تعداد بوده

      • با سلام و احترام

        با کسب اجازه از حضور استاد گرامی جناب آقای هوشیار

        دیروز خدمت دوستان عزیزم عرض کردم که در حال حاضر باید تست زد حال روش درست تست زدن چیست ؟

        به فرض مثال :

        تست ۱ – ماده ۸۷۵ ق.م « شرط وراثت زنده بودن در حین فوت مورث است و ……» آیا با شک در زنده به دنیا آمدنِ نوزاد می توان حیات وی را در زمان حمل استصحاب نمود؟
        ۱- بله، با استناد به اصل استصحاب اثبات می شود. ۲- خیر، در این فرض استصحاب جاری نیست.
        ۳- بله، در صورت ترادف میان معنای حمل و نوزاد. ۴- اساساً اصل استصحاب جاری نخواهد بود.
        تست ۲- اگر یقین به حیات جنینی داشته باشیم و بعد از تولد در حیات وی حین تولد تردید کنیم آیا می توان حیات وی را استصحاب نمود یا خیر ؟
        ۱- می توان استصحاب نمود چرا که ارکان استصحاب جمع است . ۲- نمی توان استصحاب نمود بدلیل آنکه یقین سابق وجود ندارد .
        ۳- نمی توان استصحاب نود بدلیل عدم وحدت موضوع متیقن و مشکوک ۴- می توان استصحاب نمود بدلیل تعدد زمان متیقن و مشکوک
        تست ۳- برای اجرای اصل استصحاب باید متیقن و مشکوک یکی باشد یعنی متعلق و شک باید وحدت داشته باشند به این عنصر استصحاب می گویند.
        ۱- تعدد متیقن و مشکوک ۲- وحدت متیقن و مشکوک ۳- تعدد زمان متیقن و مشکوک ۴- تقدم زمان متیقن و مشکوک

        داریم و میخواهیم تست زنی را آغاز کنیم ابتدا هر سه تست را جواب می دهیم بعد از آن به پاسخ نامه تشریحی یا جواب آن نگاه کرده و با دقت آن را مطالعه میفرمایید چون گاهی در همین مطالب نکات ارزشمندی دیده می شود .
        حال پاسخنامه :
        ۱- گزینه ۳ صحیح است.
        ۲- گزینه ۳ صحیح است . جنین یک موضوع و نوزاد موضوع دیگری است که همین تعدد در موضوع امکان استصحاب را از بین می برد .
        توجه : به نظر برخی حقوقدانان در اینجا به جای اصل استصحاب ، اصل عدم اجرا می شود ؛ یعنی با شک در حیات طفل به هنگام ولادت ، اصل ، عدم حیات اوست. (شهیدی ، حقوق مدنی اصول قراردادها و تعهدات ج ۲ ص ۳۲۹ ؛ صفایی و قاسم زاده ، حقوق مدنی اشخاص و محجورین ص ۴۶ )
        نکته مهم : اگر یقین و شک در زمان واحد با هم اجتماع نکنند بلکه به مجرد آمدن شک آن یقین سابق زائل گردد چنین موردی از قانون استصحاب خارج است و در شک ساری ( در ادمه میخوانیم ) داخل میگردد. مثلاً تا الان یقین به عدالت فرهاد داشتم و الان شک می کنم که آیا از اصل و اساس فرهاد عادل بوده یا من خیالاتی شده بودم و فکر می کردم عادل است ؟ که در این حالت شک من سرایت می کند و آن یقین دیروز را نابود می کند
        ۳- گزینه ۲ صحیح است . عناصر اصل استصحاب عبارت اند از:
        ۱. یقین سابق ۲. شک لاحق ۳. وحدت مُتیقَّن و مشکوک ۴. تعدّد زمان متیقّن و مشکوک ۵. تقدّم زمان متیقّن بر مشکوک ۶. وحدت زمان شک و یقین ۷. فعلیّت یقین و شک.

        الان می دانیم چند تست را درست زدیم و چند تا را غلط …..

        تست های غلط را علامت گذاری کنید
        فردا دوباره همین تست ها را حل کنید ……احتمال اینکه به تست هایی که درست جواب داده بودید در حال حاضر اشتباه جواب داده باشید و دلیل آن این است که روز قبل شانسی تست را پاسخ داده بودید ………

        حال دوباره تست های غلط را جدا کنید ……در این مرحله شما دیگر تست هایی را که درست جواب داده اید را هرگز ( البته تا روز آزمون ) فراموش نخواهید کرد حال روز سوم باید تست های غلط را به اضافه تست های جدید دوباره جواب دهید و اینکار را تا روز آزمون آنقدر تکرار کنید که تست غلطی نماند .

        یکی از مباحثی که ۱۰۰% در آزمون از آن مبحث سؤال طرح می شود مبحث شیرین عام است
        به سه قسمت تقسیم می شود : ۱- عام اَفرادی یا استغراقی یا شمولی یا استیعابی یا شهودی ۲- عام مجموعی ۳- عام بدلی

        در اکثر تست های عام مواظب تله تستی باشید مطمئناً چون سه عام بیشتر نداریم بیشتر مواقع عام اَفرادی را با یکی از هم معناهای خود می دهند که باید دقت کنیم اگر گزینه مثلاً الف و ب نداشت پس جواب عام اَفرادی و هم معنی آن نمی شود باید به دنبال جواب درست در بین گزینه های دیگر باشیم .

        نکته خیلی مهم : وقتی در جمله بشه به جای هرکس “همه” گذاشت ،عام افرادی است

        نکته خیلی مهم : هریک را معنی می کنیم ، اگر بتوان به جای هریک “همه” گذاشت عام افرادی و اگر بتوانیم به جای هریک “یکی” بگذاریم «عام بدلی» است

        نکته تست خیلی مهم : کلید واژه ها را جدی بگیرید. هرجا عباراتی نظیر» مستقلاً «,» تک تک افراد « و … دیدید متوجه عام استغراقی ، (افرادی یا شهودی( باشید و اگر” جماعت”, » جمعیت « و » مجموع «بودن موضوعیت داشت، عام مجموعی را یادآور شوید و جایگزینی نیز ما را به عام بدلی رهنمون می نماید.
        « مواد قانونی »
        م ۵ ق.م ……….عام افرادی م ۶ ق.م……….. عام افرادی م ۱۵ ق.م……… عام افرادی م ۲۰ ق.م ………عام افرادی
        م ۲۴ ق.م ………عام افرادی م ۳۰ ق.م……… عام افرادی م ۳۱ ق.م ………عام افرادی م ۱۱۴ ق.م ……..عام افرادی
        م ۱۳۰ ق.م …….عام افرادی م۱۳۳ق.م…….. عام افرادی م۱۳۲ق.م……… عام افرادی م۱۴۳ ق.م…….. عام افرادی
        م ۱۶۵ ق.م…………..( مالی ) عام افرادی م ۱۹۰ ق.م…….. عام افرادی ( نسبت به عقود ) م۲۲۰ ق.م……………. عام افرادی
        م ۲۲۳ ق.م ……………….عام افرادی م ۲۵۷ق.م……….. عام افرادی م ۲۶۵ ق.م ……….عام افرادی
        م۳۲۸ ق.م…….. عام افرادی
        م ۴۴۵ …………..عام افرادی در صفحه ۸۹ و ۹۰ ابوالحسن محمدی سه نظریه وجود دارد که این ماده هم می تواند عام افرادی باشد هم عام بدلی
        م ۶۷۵ ق.م……. عام افرادی م ۵۲۶ ق.م……. عام افرادی م ۵۸۹ ق.م………….. عام افرادی م ۶۷۵ ق.م ………….عام افرادی
        م ۶۹۶ ق.م………. عام افرادی م ۷۷۳ ق.م………. عام افرادی م ۸۲۳ ق.م………. عام افرادی م ۸۴۹ ق.م ………….عام افرادی
        م ۸۷۸ ق.م……….. عام افرادی م ۹۵۹ق.م…………….عام افرادی م ۹۹۷ق.م…………….عام افرادی م ۱۰۷۸ ق.م……… عام افرادی
        ۱۲۷۵ ق.م………… عام افرادی م۳ ق.م.ا…………… عام افرادی م ۲۵۷ ق.م.ا……. عام افرادی م۵۱۴ق.م.ا………… عام افرادی
        م ۵۱۵ ق.م.ا…….. عام افرادی اصل ۲۱ ق.ا……….. عام افرادی اصل ۳۴ ق.ا………. عام افرادی اصل ۴۱ ق.ا ( عام افرادی )
        اصل ۵۳ ق.ا……… عام افرادی م ۸ ق.ا.د.ک کلیه جرائم دارای جنبه الهی هستند عام افرادی
        ماده ۳۱۰ ق.ا.د.ک….. عام افرادی م ۱۷ ق.آ.د.م………………عام افرادی م ۳۱ ق.آ.د.م………………عام افرادی

        به امید موفقیت شما دوستان
        باسپاس بیکران از مدیریت سایت اختبار جهت فراهم نمودن چنین بستری

        بابک زارعی

        شراز

    • سلام وقتتون بخیر درمورد جمله وصفی یه توضیح میدید ممنون میشم

  3. سلام
    خسته نباشید
    ازمون مشاوره حقوقی حد نصاب برای قبولی داره?!
    یعنی بر فرض ظرفیت یک شهر ٣ نفر باشه حالا اون شهر هم فقط ٣ نفر شرکت کننده داشته باشه این ٣ نفر قطعا قبول شدن یا یه حد و نصابی لازمه و باید رتبه ی لازم رو بیارن?!
    با تشکر فراوان

  4. با سلام ضمن تشکر از شما مسئولین محترم سایت اختبار
    واقعا بابت این ایده های عالی به شما تبریک میگم وامیدوارم با هوش و ذکاوت بالای شما با این مطالب مفید که زمینه را برای موفقیت خیلیا آماده میکیند دوستانی هم که در آزمونهای مختلف کسب موفقیت کردن اطلاعات و تجارب مفیدشون رو برای دیگران و بنده بزارن که ما هم کمال استفاده رو از بیاناتشون ببریم

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*