بخشنامه رییس قوه قضائیه در مورد دعاوی مرتبط با تصمیمات بانک مرکزی

بخشنامه رییس قوه قضائیه در مورد دعاوی مرتبط با تصمیمات بانک مرکزی

پایگاه خبری اختبار- رییس قوه قضائیه با صدور بخشنامه ای از روسای دادگستری سراسر کشور خواست، دعاوی مطروحیه مربوط به تصمیمات بانک مرکزی را پیش از هر اقدامی به اطلاع وی برسانند.

علت این تصمیم در این بخشنامه مصوبات «شورای عالی هماهنگی اقتصادی» بیان شده است که بر اساس آن اجرای تصمیمات بانک مرکزی در چارچوب تصمیمات شورای مذکور و با تایید سران سه قوه انجام می شود.

در پی جلسه ای با حضور سران سه قوه در اردیبهشت ماه امسال و تاکید رهبر انقلاب مبنی بر ایجاد هماهنگی بیشتر اقتصادی کشور مخصوصا در برابر شرارت های آمریکا، «شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه» با حضور نمایندگان سه قوه تشکیل و جلساتی برای اتخاذ تصمیمات مهم اقتصادی برگزار می کنند.

بنا بر اعلام اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، متن این بخشنامه به این شرح است:

روسای کل دادگستری‌های سراسر کشور

نظر به ضرورت اصلاح نظام بانکی و تکالیف و اختیارات تفویضی به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طرف شورای عالی هماهنگی اقتصادی و اناطه اجرای تصمیمات متخذه بانک مرکزی در چارچوب مصوبات شورای عالی بر تأیید سران سه قوه بدینوسیله مقرر می‌دارد:

دادخواست‌های تقدیمی از ناحیه اشخاص حقیقی یا حقوقی به دادگستری در رابطه با تصمیمات اتخاذ شده از ناحیه بانک مرکزی، قبل از ارجاع به شعب و یا هرگونه اقدام قضایی دیگر مراتب به اطلاع اینجانب رسیده تا حسب مورد اتخاذ تصمیم لازم به عمل آید.

صادق آملی لاریجانی

 

بخشنامه رییس قوه قضائیه در مورد دعاوی مرتبط با تصمیمات بانک مرکزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا