اطلاعیه اسکودا دربارۀ شرایط آزمون وکالت

ابهام در وضعیت مدارک دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی؛

اسکودا تغییر در مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون وکالت را تکذیب کرد

پایگاه خبری اختبار- اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران با صدور اطلاعیه ای، هرگونه توافق با دانشگاه ها و مؤسسه های آموزش عالی را در مورد مدارک تحصیلی قابل قبول در آزمون وکالت را رد کرد.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از اسکودا، متن این اطلاعیه که امروز، شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ انتشار یافت به شرح زیر است:

چون در خصوص مدارک قابل قبول برای ثبت نام در آزمون ورودی کارآموزی وکالت و اینکه آیا اتحادیه یا کانون ها با دانشگاه یا سازمان یا مؤسسه ای در این مورد توافقی کرده است یا نه، پرسش هایی مطرح می شود، لزوماً به آگاهی می رساند:

ضوابط ناظر به این مورد همان است که در تبصره ۳ بند ۲-۳ آگهی ثبت نام آزمون ورودی سال ۱۳۹۵ کانون های وکلای دادگستری آمده است و اتحادیه یا کانون ها هیچ توافقی با هیچ مرجعی در این خصوص نداشته اند.

اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران (اسکودا)

شایان ذکر است که چندی پیش معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی، ضمن انتشار فهرستی از دروس مقطع کارشناسی رشتۀ حقوق، اعلام کرده بود که به‌دنبال حصول توافق بین دانشگاه جامع علمی کربردی و اسکودا، دانشجویان گرایش‌های حقوق این دانشگاه نیز می‌توانند به شرط گذراندن بعضی واحدهای درسی، در آزمون وکالت شرکت کنند.

اطلاعیه مورخ ۱۳۹۵/۸/۲۹ معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی را اینجا بخوانید

شرایط شرکت در آزمون و اخذ پروانه کارآموزی وکالت (مندج در آگهی آزمون وکالت سال ۹۵):

۳-۱- تابعیت جمهوری اسلامی ایران.

۳-۲- دارا بودن دانشنامه لیسانس یا بالاتر حقوق (از دانشکده های حقوق داخل یا خارج کشور که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد) یا دانشنامه لیسانس فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح.

تبصره ۱: کسانی که فاقد مدرک کارشناسی حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح بوده و فقط دارای مدارک بالاتر آن هستند حق شرکت در آزمون را ندارند بنابراین از ارائه مدارک بالاتر به جز مدارک کارشناسی عنوان شده خودداری نمایند.

تبصره ۲ : مدرک معادل حوزوی مدرکی است که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد.

تبصره ۳: دارندگان مدارک کارشناسی ناپیوسته حقوق با مدرک کاردانی مرتبط به شرط آن که واحدهای دروس دوره کارشناسی حقوق را گذرانده باشند مجاز به شرکت در آزمون هستند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۷ دیدگاه ها

  1. شرایط لستفاده از سهمیه ایثارگری به چه شکله
    واسه فرزند ایثارگری که ۲۴ ماه سابقه حضور در جبهه داشته باشه سهمیه لحاظ میشه یا نه؟؟

  2. سلام خدمت مخاطب ناشناس—درخصوص حدقذف که متذکرشدیدطبق قاعده تدراالحدودبالشبهات اجرانمیشود—اولااشتباه گفته اید مخاطب محنرم…ثانیاحدقذف درباب حدودمنعکس شده ولذا اختلاف نظربین فقهاموجودمیباشدولیکن نظرغالب ومشهوراین است که ازحقوق حق الناس است واجرای حدقف منوط به مطالبه مقذوف است ثالثا زمانیکه ازواژگان زشت وقبیح بصورت روشن وواضح بیان شوددیگرنیازی به احرازعنصرمعنوی درجرم قذف نیست مضافااگرازواژه ای نامانوس وزشت  شخص بی فرهنگ استفاده کندومعنایش راواقعانداندودرعرف متعارف بین افرادی درشهری معنای روشنی متصورنباشداینجاعنصرمعنوی دخیل است.ولیکن درکیس مطروحه حدقذف محقق شده رابعاشخصی هم که ازاین حرف زشت ناراحت وآزرده خاطرشده درمقابل اوتوهین تلقی میشودوبایدنزیرشودقرضا۷۴ضربه شلاق…درکیس مطروحه دوعناوین توهین وحدقذف محقق شده است…ببخشیدفی البداهه گفتم اشکال وایرادواردبودسروران اصلاح نمایند….سیددانش

  3. چرا پاسخ های ازمون امسال  منتشر نکردند مگه اقای کشاورز نگفتید که دو روز اینده ، اون روزی که مصاحبه کردند؟؟

    دوستان کسی میردونه بالاترین معدل درتاریخ ازمون وکالت متعلق به چه فردیه ؟
    من خودم شنیدم دکتر شهبازی

    امسال با معدل ۱۲:۳۰ الی ۱۳ هم باید دعا کنید تا جزو قبول شدگان باشید چون ظرفیت ها کم کردند.سال ها قبل هر مرکز کلی ظرفیت داشت تازه ازمون ۱۸۷ بود که  خیلی ها با بردن یک عدد مورچه تونستند گزینه ها درست حدس بزنند.

     

     

     

      1. اگه تمام درسهارو ۱۰۰ بزنن معدل میشه ۲۰ شما این معدل ۸۶ از کجا اوردین؟احتمالا منظورتون میانگین درصد بوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا