آیین‌نامه اجرایی بند (هـ) تبصره (۴) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور

آیین‌نامه اجرایی بند (هـ) تبصره (۴) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور

مصوب ۱۳۹۷/۳/۲ هیات وزیران

هیأت وزیران در جلسه ۱۳۹۷/۳/۲ به پیشنهاد شماره ۱۸۱۰۴۳۸ مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۲۸ سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین­نامه اجرایی بند (هـ) تبصره (۴) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور را به شرح زیر تصویب کرد:

آیین‌نامه اجرایی بند (هـ) تبصره (۴) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور

ماده۱ـ مبلغ سیصد و پنجاه میلیون (۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰) دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی به صورت تسهیلات با نرخ سود متعارف نظام‌نامه آن صندوق در چارچوب برنامه عملیاتی مورد تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور در سال ۱۳۹۷ از طریق بانک کشاورزی برای تکمیل طرح انتقال آب کشاورزی با لوله در سطح (۴۶) هزار هکتار اراضی سیستان در چارچوب موافقتنامه ذی‌ربط با نظر سازمان برنامه و بودجه کشور و تضمین این سازمان به تأمین منابع لازم برای اتمام پروژه مربوط در حوزه وزارت جهاد کشاورزی، به وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو اختصاص می‌یابد.

ماده۲ـ اصل و سود تسهیلات دریافتی موضوع ماده (۱) در لوایح بودجه سنواتی کل کشور (۱۳۹۸ـ۱۴۰۳) پیش‌بینی و بازپرداخت خواهد شد.

ماده۳ـ با اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور به صندوق توسعه ملی و حسب درخواست صندوق توسعه ملی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، معادل کل مبلغ مذکور در بند (هـ) تبصره (۴) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مسدود خواهد شد. سازمان برنامه و بودجه کشور پس از دریافت گزارش پیشرفت کار از دستگاه اجرایی، نسبت به اعلام به صندوق توسعه ملی برای واریز مرحله­ای تسهیلات مذکور از طریق بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اقدام می­نماید.

ماده۴ـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پس از اعلام صندوق توسعه ملی، نسبت به تبدیل ارز به ریال اقدام و معادل ریالی آن را به حساب ذی‌ربط در بانک کشاورزی واریز خواهد کرد.

ماده۵ ـ وزارتخانه­های جهاد کشاورزی و نیرو و بانک عامل مکلفند در مقاطع زمانی ماهانه گزارش‌های عملکرد این آیین ‌ نامه را به سازمان برنامه و بودجه کشور ارایه نمایند.

ماده۶ ـ به منظور کنترل حین اجرا، دستگاه‌ اجرایی مربوط مکلف است در قالب سامانه الکترونیکی ایجاد شده توسط بانک کشاورزی، گزارش‌های لازم را مطابق با چارچوب مورد نظر سازمان برنامه و بودجه کشور ارایه نماید.

ماده۷ـ در اجرای این تصویب‌نامه رعایت بند (ز) تبصره (۴) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور و سایر قوانین و مقررات مربوط الزامی است.

ماده۸ ـ صندوق توسعه ملی گزارش اجرای این تصویب­نامه را در مقاطع زمانی سه ماهه به وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال می‌نماید.

معاون اول رئیس‌جمهور ـ اسحاق جهانگیری

بند (هـ) تبصره (۴) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور:

به دولت اجازه داده می‌شود به‌منظور تکمیل طرح انتقال آب کشاورزی با لوله به چهل و شش هزار هکتار اراضی دشت سیستان، مبلغ سیصد و پنجاه میلیون (۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰) دلار را از منابع صندوق توسعه ملی به‌صورت تسهیلات با نرخ سود متعارف نظامنامه آن صندوق برداشت نماید. با اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور به صندوق توسعه ملی، معادل ریالی تسهیلات یادشده از طریق بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اختیار بانک عامل که توسط دولت تعیین می‌شود، قرار می‌گیرد تا در چهارچوب موافقتنامه‌های ذی‌ربط مصرف گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا