آغاز ثبت‌نام فراخوان جذب عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی

آغاز ثبت‌نام فراخوان جذب عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی

ثبت‌نام در دومین فراخوان سال جاری دانشگاه آزاد اسلامی از شنبه پنجم دی، در سامانه جذب این دانشگاه آغاز شد و در این مرحله ۳ هزار و ۵۰۰ نفر پذیرفته می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری آنا، مهلت ثبت‌نام در دومین فراخوان جذب هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی از  ۵ دی آغاز می‌شود. این فراخوان براساس ضوابط و مقررات جذب هیات علمی مصوب هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی از میان متقاضیان واجد شرایط صورت می‌پذیرد.

دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به رشد تحصیلات تکمیلی و در راستای افزایش کیفیت و اضلاح هرم هیئت علمی در نظر دارد سالانه تعداد بیش از ۵ هزار نفر از متقاضیان استخدام در کادر هیئت علمی را طی ۲ فراخوان جذب کند، در نتیجه دومین فراخوان جذب اعضای هیئت علمی سال ۹۴ با ظرفیت پذیرش حداقل ۳۵۰۰ نفر در گروه‌های مختلف آموزشی از امروز آغاز می‌شود.

دکتر وحیدی مدیر کل امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه گفت: «در فراخوان گذشته حدود ۳ هزار و ۷۰۰ تقاضا از استان‌های مختلف ثبت شده بود. در این فراخوان نیز قصد داریم ۳۵۰۰ نفر را جذب کنیم.»

وحیدی خاطر نشان کرد: «طبق برنامه‌ریزی‌های کلان دانشگاه، باید سالانه حدود ۵ هزار نفر جذب کنیم، البته در سال ۹۲ و ۹۳ این فرایند کند بوده است، اما در سال ۹۳ و ۹۴ تا حد بسیاری این فرایند تسریع شده است به گونه‌ای که در سال جاری حدود ۱۷۰۰ نفر جذب شده‌اند.»

در این فراخوان بر اساس بند ز ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه، دانشگاه آزاد حداقل ۱۰ درصد اعضای هیات علمی مورد نیاز خود را از بین جامعه ایثارگران که شامل رزمندگان با بیش از ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه، جانبازان بالای ۲۵ درصد، آزادگان بالای سه سال اسارت، فرزندان جانبازان بالای ۵۰ درصد، فرزندان شهدا و فرزندان آزادگان با بیش از ۳ سال اسارت که دارای مدرک دکتری تخصصی مورد تایید باشند تامین می‌کند.

در این فراخوان لیست اولویت‌های فراخوان به صورت هوشمند و بر اساس مقطع یا مدرک تحصیلی متقاضی (دکتری یا دانشجوی دکتری) و همچنین تطابق رشته تحصیلی برای انتخاب در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

شرط سنی برای ثبت‌نام به شرح زیر است:

مدرک تحصیلی فرد متقاضی شرط سنی
کارشناسی ارشد حداکثر ۳۵ سال
دانشجویان دکتری حداکثر ۴۰ سال
دارندگان مدرک دکتری تخصصی حداکثر ۴۵ سال

همچنین باید رشته تحصیلی متقاضی در دو مقطع آخر تحصیلی هم­خوانی داشته باشد. بعلاوه حداقل معدل برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌­ای ۱۶ و دکتری تخصصی ۱۷ است. البته معدل فارغ‌­التحصیلان واحدهای جامع دانشگاه آزاد اسلامی و ۱۵ دانشگاه برتر تولید علم منطبق با بانک اطلاعاتی Scopus با ضریب ۱/۰۵ محاسبه می­‌شود.

دکتر فرهاد حسین‌زاده لطفی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تاکید بر این نکته که با توجه به شرایط هر واحد تصمیم‌گیری می‌شود که چه تعداد عضو هیات علمی برای آن واحد موردنیاز است، به خبرنگار آنا گفت: «از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲ هزار نفر عضو هیات علمی جذب قطعی داشتیم و پرونده ۱۵۰۰ نفر نیز در حال بررسی است.»

لازم به ذکر است متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز امور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

متقاضیان جذب یا بورس دانشگاه پس از مطالعه دقیق قوانین و مقررات مربوط می توانند در صورت دارا بودن شرایط، نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده و پس از گذراندن تمامی مراحل جذب بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی استخدام شوند.

رعایت نکات زیر توسط متقاضیان الزامی است:

۱- دارا بودن شرایط عمومی ثبت‌نام مطابق با مصوبه شماره ۶۰۸ مورخ ۱۳۸۶/۰۴/۱۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی.

۲- دارا بودن شرایط اختصاصی مندرج در قسمت «شرایط و ضوابط ثبت‌نام در فراخوان ۹۴۲».

۳- متقاضیان پس از مراجعه به سامانه جذب و ثبت نام در فراخوان، موظفند هستند ظرف مدت ۱۰ روز پس از ثبت نام جهت تشکیل و تکمیل پرونده به دبیرخانه هیات‌های اجرایی جذب استان مربوطه مراجعه کنند و در صورت عدم مراجعه متقاضی در زمان مشخص شده به دبیرخانه هیات اجرایی جذب، بررسی فرآیند جذب متقاضی از دستور کار خارج می‌شود و متقاضی باید مجدداٌ در فراخوان‌های بعدی شرکت کنند.

۴- رشته تخصصی و شرایط متقاضی با اعلام نیاز درج شده در سامانه جذب دانشگاه هم­خوانی داشته باشد.

۵- استخدام متقاضیان به صورت استانی و با اولویت واحد مد نظر متقاضی انجام خواهد می­شود یعنی هیئت­‌های اجرایی جذب استان­‌ها می­‌توانند اولویت مد نظر متقاضیان را درصورت عدم نیاز به تخصص متقاضی و اعلام نیاز سایر واحدهای دانشگاهی مستقر در آن استان تغییر دهند و نسبت به معرفی ایشان جهت جذب در سایر واحدهای استان اقدام کنند.

۶- میزان درصد بورس دانشجویان دکتری صفر درصد تعیین خواهد شد.

۷- درصورت عدم درج اطلاعات صحیح توسط متقاضی، هیات­های اجرایی جذب استان­ها مجاز به حذف درخواست متقاضی از سامانه جذب و جلوگیری از ادامه روند بررسی پرونده استخدام متقاضی در هر مرحله از استخدام خواهد بود.

۸- بورسیه دانشجویان دوره دکتری دانشگاه‌های خارج از کشور امکان‌پذیر نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا