آشنایی با کانون وکلای ایالات متحده امریکا

معرفی مختصر کانون وکلای ایالات متحده امریکا و رئیس فعلی آن

پایگاه خبری اختبار- کانون وکلای دادگستری امریکا (American Bar Association) به دست ۷۵ وکیل از ۲۰ ایالت و منطقه کلمبیا در سال ۱۸۷۸ در نیویورک تأسیس شد. این کانون متعلق به وکلا و فارغالتحصیلان حقوق است. نهادی که امروزه به نام کانون وکلای دادگستری امریکا وجود دارد، پیش از تأسیس در قالب دیگری ظهور و بروز داشت؛ به این صورت که وکلا عموماً صرفاً تحت نظام کارآموزی آموزش دیده بودند و هیچ نهاد و سازمان ملی در این حوزه وجود نداشت.

هدف اصلی کانون، پیشرفت علم حقوق، ترویج عدالت و یکسانسازی قانون در سراسر کشور است.

در سال ۱۹۱۸ نخستین زن به عضویت کانون درآمد. علاوه بر این کانون وکلای دادگستری امریکا تا سال ۱۹۴۳ اجازه پیوستن وکلای آفریقایی-امریکایی را به کانون نمیداد.

این کانون در سال ۲۰۱۶ قانون اخلاقی جدیدی تدوین کرد که مسائل نژادپرستانه و جنسیتی را از شرایط وکلا کنار گذاشت.

کانون اهداف خود را ا در ۴ دسته قرار داده است:

۱- حمایت از اعضا؛

۲- بهبود وضعیت حرفه وکالت؛

۳- رفع هرگونه تبعیض و افزایش تنوع؛

۴- توسعه حاکمیت قانون.

 رئیس فعلی کانون وکلای ایالات متحده امریکا کیست؟

از سال ۲۰۱۷ ریاست کانون وکلای امریکا بر عهده خانم هیلاری باس (Hilarie Bass) نهاده شد. هیلاری باس فارغ‌التحصیل رشته علوم سیاسی از دانشگاه جورج واشنگتن است و مدرک حقوق را از مدرسه حقوق میامی دریافت کرده است.

وی یکی از شناختهشدهترین وکلای خانم در امریکا و رئیس شرکت حقوقی بینالمللی «گرین‌برگ تراریگ» (Greenberg Traurig) است. هیلاری باس حدود ۳۰ سال سابقه کاری موفق در این رشته دارد و در حال حاضر رئیس کانون وکلای امریکا، بزرگترین سازمان جهانی تخصصی داوطلبانه با بیش از ۴۰۰ هزار عضو است. او پیش از این عضو کمیسیون زنان کانون وکلای دادگستری بود.

هیلاری در فعالیتهای کانون در سطوح ملی، ایالتی و محلی فعال بوده و بیشتر از ۱۰۰ پرونده را به صلح و سازش خاتمه داده، بیش از ۲۰ پرونده را به نتیجه رسانده و اعتراضات بسیاری را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

او در حال حاضر در مجلس نمایندگان امریکایی نمایندگان مجلس که قبلا عضو هیات مدیره آن بوده، فعالیت میکند و اخیرا به عنوان نماینده ایالتی برای ایالت فلوریدا انتخاب شد. علاوه بر این، او قبلا به عنوان رئیس بخش حقوقی، بزرگترین بخش کانون وکلای دادگستری خدمت کرده است و به عنوان رئیس کمیته قوانین مشغول به کار بود.

هیلاری باس به عنوان سخنگوی کمیته آموزش عمومی، در بسیاری از برنامههای رادیو و تلویزیونی ملی و محلی، از جمله سیانان حاضر شده و همچنین به معرفی مجموعهای از کتب حقوق مصرفکننده پرداخته است.

به عنوان بخشی از مدیریت ارشد شرکت حقوقی او، می‌توان به این نکته اشاره کرد که او تلاش خود را در جهت بهینهسازی کیفیت، بهرهوری و دستیابی به اهداف مالی متمرکز کرده است. هیلاری به دلیل توانایی منحصر به فردش برای رهبری گروههای بزرگ در بخش عمومی و خصوصی شناخته شده و اخیرا با انتصاب وی به کالج امریکایی وکلا دادگستری به خاطر مهارت وی، به عنوان وکیل محاکمه شناخته شده است.

هیلاری باس سابقه طولانی در زمینه خدمات اجتماعی در سطح محلی و ملی دارد. او در حال حاضر در کمیته حسابرسی و انطباق هیئت امنای دانشگاه میامی، به عنوان عضو کمیته اجرایی هیئت مدیره فعالیت میکند و اخیراً موفق به ارائه خدمات خود به عنوان رئیس کمپین سرمایهگذاری دانشکده حقوق شده است.

مربی‌گری در حوزه حقوقی همواره اولویت اول برای باس بوده و مدیران سازمانهای حقوقی و اجتماعی را رهبری کرده و جوایز معتبر متعددی در این زمینه دریافت نموده است.

شایان ذکر است وی در سال ۲۰۱۶ در نظرسنجی چند مجله از سوی وکلای امریکایی به عنوان «وکیل سال» انتخاب شده است.

دوره ریاست کانون وکلای ایالت متحده امریکا یک ساله است. پیش از هیلاری باس، ریاست کانون در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۶ به عهده خانم لیندا کلین (Linda Klein) بود.

ترجمه و تنظیم: سرویس علمی پایگاه خبری اختبار

منبع: وب‌سایت کانون وکلای ایالات متحده امریکا

 

نمایش بیشتر

‫۳ دیدگاه ها

  1. با تقدیم احترام
    ولقعا سپاسگزارم ، خیلی خوبه که کسایی که میخوان خودشون رو حقوقی بنامند ، یک اطلاعات حداقلی از رشته و کانون های وکلای دنیا و شیوه های اونها داشته باشن ،
    از اینکه سایت معتر اختبار رسالت خودش رو ارتقا جامعه حقوقی میدونه واقعا باید سپاسگزار بود ، اگه واقعا ممکنه یک مقدار درباره کشور های دیگه مثل بریتانیا و کانادا هم اطلاعات بزارید ،
    قبلا از حسن دقت در انتخاب مطالب سایت اختبار تشکر میکنم
    با تجدید احترام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا