آخرین وضعیت میزان ، پدیده ، تبرک و پردیسبان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مشهد در جمع خبرنگاران تشریح کرد :

آخرین وضعیت میزان ، پدیده ، تبرک و پردیسبان

"مقصران اصلی این ماجرا هیئت مدیره میزان بودند که نه تنها همکاری نکردند بلکه وقتی به خاطر مهلت های داده شده کمی جو آرام شد کارشکنی هم کردند"

"هنوز مدت کوتاهی از مهلتی که به مدیران پدیده داده شده تا مشکلات موجود را حل کنند باقی مانده است"

به گزارش روزنامه خراسان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مشهد در نشست خبری از پشت پرده ماجرای ادغام میزان و بانک صادرات خبر داد و گفت: مدیران این تعاونی بارها مهلت هایی را از مردم گرفتند تا مشکلات به وجود آمده را حل کنند که آخرین این مهلت ها به تعطیلات فروردین ماه ختم شد اما باز هم گرهی از مشکلات مردم باز نشد تا این که شکایت های متعدد دیگری از سوی سپرده گذاران مطرح شد و از سوی دیگر هم بانک مرکزی از تعاونی اعتبار میزان به اتهام اخلال در نظام اقتصادی اعلام شکایت کرد که دستگاه قضا به ناچار وارد موضوع شد تا حق مردم تضییع نشود اما در عین حال باز هم بازپرس پرونده مهلت ۲ هفته ای دیگری به آنان داد که مشکل را حل کنند ولی باز هم آن ها این مهلت را تلف کردند تا این که اعضای هیئت مدیره و برخی از افراد مرتبط دیگر در این پرونده بازداشت و با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.

قاضی غلامعلی صادقی افزود: همه موارد مانند وضعیت سپرده ها، سهامداران، کارکنان و … که در حال حاضر مطرح است سال گذشته در جلسات مختلف با مدیران و مسئولان مورد بررسی قرار گرفت و در روزهای پایان سال نیز موضوع ادغام میزان با صادرات مطرح شد که منافع زیادی داشت و همه این مشکلات برطرف می شد.

دادستان مشهد تصریح کرد: همه مکاتبات و جلسات با بانک مرکزی و صادرات انجام شد و آن ها به ادغام میزان رضایت دادند اما در نهایت در جلسه ویژه ای که در استانداری برگزار و این مصوبه به مدیران میزان اعلام شد هیئت مدیره این تعاونی اعتبار که در قالب همین مهلت های داده شده مانور می کردند اظهار داشتند که ما آماده نیستیم و با هیچ شرایطی نمی توانیم با بانک صادرات ادغام شویم و بدین ترتیب این فرصت طلایی از بین رفت.

وی اضافه کرد: پس از مدتی هیئت مدیره پشیمان شدند و قصد داشتند دوباره میزان با صادرات ادغام شود که این بار متاسفانه مدیران صادرات گفتند در همین مدت به اطلاعاتی دست یافته ایم که میزان شرایط مناسب و خوبی ندارد و مشکلاتی در منابع و موجودی میزان وجود دارد بنابراین آن ها منصرف شدند و اصرار و تلاش ها به نتیجه نرسید که در همین اثنا نیز بانک مرکزی مجوز تعاونی اعتبار آن ها را باطل کرد و برای تبدیل به موسسه نیز مجوزی صادر نکردند.

قاضی صادقی گفت: مقصران اصلی این ماجرا هیئت مدیره میزان بودند که نه تنها همکاری نکردند بلکه وقتی به خاطر مهلت های داده شده کمی جو آرام شد کارشکنی هم کردند و این موضوع را به این جا کشاندند.

دادستان مرکز خراسان رضوی همچنین با اشاره به این که دستگاه قضایی برای رسیدگی به پرونده های اقتصادی اغماض نمی کند و از هیچ موضوعی تاثیر نمی پذیرد درباره آخرین وضعیت شرکت پدیده گفت: این پرونده همچنان در حال رسیدگی است و قرار نهایی برای آن صادر نشده است.

قاضی غلامعلی صادقی خاطرنشان کرد: هنوز مدت کوتاهی از مهلتی که به مدیران این شرکت داده شده تا مشکلات موجود را حل کنند باقی مانده است و آن ها باید در همین مدت تکلیف سهامداران را روشن کنند و بعد به حل مشکلات به وجود آمده درباره برخی ادارات و سازمان ها بپردازند اما در عین حال باید کارشناسان امر درباره اموال منقول و غیرمنقول پدیده اظهار نظر کنند که هنوز نظر قطعی آنان اعلام نشده است و تحقیقات در این گونه پرونده ها زمان بر است. ولی دستگاه قضا به دنبال احقاق حق مردم است و این پرونده مسیر قضایی خود را طی می کند.

مقام ارشد قضایی مشهد همچنین به دیگر موسسات مالی و اعتباری هشدار داد: باید منابع مالی مورد نیاز را برای پاسخ گویی به مردم تامین کنند. وی افزود: مبالغی را که این تعاونی ها در بانک مرکزی سپرده گذاری کرده اند غیرقانونی است و باید به سپرده گذاران باز گردد و آن ها جوابگوی مردم باشند در غیر این صورت دستگاه قضایی با اختیارات خود وارد عمل می شود تا حقی از مردم تضییع نشود.

وی درباره شرکت تبرک نیز گفت: آن ها مبالغی را در تهران سرمایه گذاری کرده اند که مقرر شده است این پول را برگردانند تا مشکل مردم حل شود اما جلوی کار شرکت پردیسبان در همان آغاز گرفته شد و آن ها نیز موظف به بازگرداندن وجوه دریافتی از مردم هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا